گذشت که نهی از ساختن مسجد روی قبر ناظر به «معبود قرارداد قبر و پرستیدن قبر» است نه صرف «قراردادن قبر در مسجد» اینک باید به این نکته توجه شود که حتی اگر این مطلب پذیرفته نشود و وهابی اصرار داشته باشد که خود ساخت مسجد روی قبر مورد نهی قرارگرفته است آنگاه باید گفت: «هر نهیی دلالت بر حرمت ندارد» زیرا پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله از امور مکروه ـ نظیر خواب بین الطلوعین ـ نیز نهی میکردهاند و اگر هر نهیی بخواهد دال بر حرمت باشد باید هیچ مکروهی نداشته باشیم و تمام یا اکثر مکروهها حرام شوند! این نهی دلالت بر کراهت میکند نه حرمت به قرینه روشنی که در بخش بعد بیان خواهد شد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
جهت نشر معارف اعتقادی اسلام، هر گونه کپی برداری بلامانع می باشد گروه دینی اعتقادی مُهتَد