مطالعه بخش های قبل بهوضوح نمایان میسازد که ابن تیمیه خدا را مادی و جسمانی میداند در اینجا این نکته را نیز اضافه میکنیم که او برای اثبات این ادعای خود دست به دامن «اتفاقنظر گذشتگان» میشود و میگوید: «آنچه در قرآن و سنت ثابتشده و گذشتگان بر آن اتفاقنظر دارند حق است حال اگر لازمه پذیرش این امر «جسم بودن خدا» باشد آن نیز حق است.» بنابراین مسلماً خدا جسم است همانطور که گذشتگان اتفاقنظر داشتهاند! در ادامه بهتدریج این ادعای او بررسی خواهد شد و نمایان میگردد صرفنظر از قرآن و سنت حتی اتفاقنظر به جسم بودن خدا در میان گذشتگان وجود نداشته بلکه برخی از بزرگان صحابه صریحاً منکر این اعتقاد کفرآمیز بودهاند.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
جهت نشر معارف اعتقادی اسلام، هر گونه کپی برداری بلامانع می باشد گروه دینی اعتقادی مُهتَد