در بخش قبل گذشت که امام به دلیل بهرهمندی از ولایت تکوینی گسترده از بزرگترین و با عظمت ترین آیات و علامات الهی است که در آینه وجود خود خدا را منعکس میسازد و اینک باید توجه نمود که قرآن کریم تکریم و تعظیم اموری را که علامت خدا هستند بر ما لازم میشمارد و آن را نشانه تقوای قلب محسوب میکند: «هر کس شعایر خدا را بزرگ شمارد، ناشی از تقوای دلهاست».[۱] شعائر جمع شعیره به معنای علامت است و علامت چیزی است که انسان را به مقصودی فراتر منتقل میکند و مانند آینه در خود چیز دیگری را نشان میدهد. وقتی در منطق قرآن شتر قربانی در ایام حج شعیره است[۲] و تکریم و تعظیم او لازم است آیا قبور صاحبان ولایت تکوینی گسترده ـ که از بزرگترین آیات و شعائر الهی هستند ـ نباید تکریم شود؟ آیا زیارت این قبور و تحمل رنج دوری از منزل و بار سفر بستن چیزی جز تکریم این قبور است؟
[۱] حج: ۳۲٫
[۲] حج: ۳۶٫
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
جهت نشر معارف اعتقادی اسلام، هر گونه کپی برداری بلامانع می باشد گروه دینی اعتقادی مُهتَد