برخی وهابیون گفتهاند: «تبرک اصحاب به پیامبر به این دلیل بوده که او ولایت الهی بر مؤمنان داشته است و چون ولایت پیامبر مختص به زمان حیات آن حضرت است، پس تبرک نیز جایز نیست.»[۱] دراینباره صرفنظر از نکتهای که در بخش قبل گفته شد میگوییم:
ثانیاً به چه دلیل با اتمام ولایت تبرک منتفی میشود؟! آیا در این صورت نباید قرآن تبرک جستن بنیاسرائیل به تابوت موسی و هارون را سالها پس از وفات آن دو مورد انتقاد قرار میداد؟!
ثالثاً به چه دلیل با وفات پیامبر ولایت او تمام میشود؟! آیا مرگ به معنای نابودی و زوال است؟! آیا پیامبر در عالم برزخ زنده و حی نیست؟! آیا حیات برزخی در بقای ولایت آن حضرت کفایت نمیکند؟!
گویا برخی نویسندگان وهابی هیچ شناختی از قرآن کریم ندارند!
[۱] شاطبی، الاعتصام، ۱۴۲۰ق، ص۳۱۰-۳۱۳.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
جهت نشر معارف اعتقادی اسلام، هر گونه کپی برداری بلامانع می باشد گروه دینی اعتقادی مُهتَد